Tim Urbanya je velikokrat poskrbel za odlične žure v Kurzschlussu in nas zabaval dolgo v noč. Izvedeli smo nekaj več o njegovih začetkih, kaj ga ‘‘drajva’’ vsa ta leta in za vas dobili set, ki ga je na našem žuru posnel lanskega novembra.
So vse poti didžejev trnove? Kakšna je bila tvoja?
Vse je odvisno od pričakovanj in želja posameznika, ki se odloči za to dejavnost. Postati samo didžej in predvajati glasbo poslušalcem je eno, graditi kariero glasbenika oz. glasbenega acta, pa nekaj povsem drugega, čeprav se na prvi pogled zdi meja med tem zelo tanka. V kolikor se nekdo odloči, da bo to njegov poklic in da bo gradil kariero, se mora zavedati, da ga čaka ogromno odrekanja in garanja. Če pa si želi samo vrteti glasbo, je vse skupaj veliko bolj enostavno in dosegljivo. Začel sem v obdobju, ko pri nas elektronska scena še ni bila tako razvita in ko so zabave s tovrstno glasbo pri nas obiskovali samo njeni strastni ljubitelji. Danes elektronsko glasbo posluša 90 % ljudi, aktivno ali pasivno, elektronika je prisotna skorajda povsod. Ker sem na sceni že več kot pol drugo desetletje, sem doživel tudi menjavo generacije in v svoji karieri srečal veliko večje število ljubiteljev elektronske glasbe, kot nekdo, ki je na sceni komaj leto ali dve. Izkušnje so na nek način prednost pri iskanju špilov, vendar se je kljub temu treba zavedati, da mora didžej, tako kot tudi vsak glasbenik, ostati v koraku s časom in slediti trendom.
Kako je didžejanje postal tvoj poklic in ne le ljubiteljska dejavnost?
Med letoma 2005 in 2006 sva z Mikeom Valetom začela ustvarjati svojo glasbo pod blagovno znamko Vale & Timo, izdala nekaj plošč, nato pa sva se poslovno razšla. On se je osredotočil na ustvarjanje svojega zvoka, jaz pa sem vso pozornost preusmeril v projekt in radijsko oddajo Rush Hour, ki se je leta 2009 začela predvajati na komercialni radijski postaji Radio Center. Moj glavni namen je bil vsak konec tedna predstaviti čim več dobre glasbe svojim poslušalcem. Ustvarjanje radijske oddaje me je neizmerno zabavalo, veliko bolj kot produciranje svoje glasbe, ki sem jo zaradi nastopov ter dela z radijsko oddajo postavil na stranski tir. Moj prehod iz ljubiteljske dejavnosti v poklicno se je zgodil zelo organsko in nenačrtovano. Kot urednik in producent oddaje sem se po petih letih odločil za korenito spremembo in Rush Hour preselil v eter nacionalnega radia Vala 202. Rush Hour se je s tem preimenoval v RH 202, jaz sem prevzel tudi vlogo voditelja oddaje, ki jo je v prejšnjem poglavju več kot odlično opravljala Teja Kralj. Danes mineva že peto leto, odkar vsak konec tedna z elektronskimi ritmi tresemo radijske valove drugega programa Radia Slovenija, prirejamo dogodke RH 202 Live, gostimo domače in tuje glasbene ustvarjalce ter podpiramo in na nek način tudi soustvarjamo slovensko elektronsko sceno.
Kako pride didžej do sodelovanja s klubom, kot je Kurzschluss?
Če si dober v tem, kar počneš, imaš dovolj izkušenj, si pozitivna oseba in če ob tem skrbiš še vsaj za osnove promocije svojega artist brenda, te bo po vsej verjetnosti prej kot slej kontaktiral kak promotor dogodkov ali vodja kluba ter ti ponudil nastop. Predvsem pa je pomembno, da zdaj, ko so nam na voljo številni kanali, preko katerih lahko javno izražamo svoje mnenje, nisi konfliktna oseba. ‘‘Hejterjev’’ ne mara nihče.
Kako oblikuješ sete za dogodke, kot je Kurzschluss? Se zanašaš na trenutno ‘počutje’ obiskovalcev?
Pred nastopom si nikoli ne pripravljam setov, nikoli si jih nisem in si jih po vsej verjetnosti tudi nikoli ne bom. Vsaj ne na način, da bi vnaprej vedel zaporedje komadov, ki jih bom vrtel. Imam svoj izbor oz. svojo glasbeno knjižnico, ki jo vsak dan dopolnjujem. Kako bo zvenel moj set, je odvisno od razpoloženja obiskovalcev. Vsekakor vzdušje ni nikoli enako in tudi publika je vedno bolj zahtevna, pričakujejo veliko, kar je tudi prav. Najbrž je to pogojeno z izkušnjami, ampak v trenutku, ko stopim na oder, vem, kako odpeljati svoj set.
Kaj je ‘obvezna oprema’ vsakega novega didžeja? Obstaja starter pack?
Danes obstaja ogromno starter packov, ampak nisem prepričan, da so ti mladim v pomoč. Vsak mladi didžej bi moral začeti na način, kot smo začeli mi. Se pravi, z gramofoni. Zdi se mi, da lahko le tako didžej dobi občutek, zakaj gre pri miksanju glasbe. Danes je sicer na voljo ogromno pripomočkov in pomagal za miksanje glasbe, ampak to ni point rolanja, ali? Si predstavljate, da bi vozniki Formule 1 sedeli v dirkalniku, ki bi vozil sam?
Kje začeti, če si še ‘zelenc’?
Na začetku in brez prehitevanja. Korak za korakom. Poslušati čim več glasbe in si počasi oblikovati svoj izbor. Dobra hrana ne nastane zaradi dobre opreme v kuhinji, za dobro hrano je zaslužen dober kuhar in prave sestavine.
Foto: Sami Rahim
Foto: Črt Piksi
Tim Urbanya na spletu: